Local Webshop

Handleiding bestellingen beheren

Jouw bestellingen beheren is heel simpel!

Hieronder nemen we je stap voor stap mee door het beheren van een bestelling.

Als iemand een bestelling plaatst krijg je een email dat er een nieuwe bestelling binnen is gekomen. Log dan in op jouw Local Webshop.

Ga nu in de linkerkolom naar “WooCommerce -> Bestellingen”. Hier zie je een overzicht van alle bestellingen. Je ziet hier:

  • het ordernummer met de naam van de klant
  • wanneer de bestelling geplaatst is
  • status van de bestelling
  • totaalbedrag van de bestelling incl. BTW

Je ziet bij een nieuwe bestelling de status op “In behandeling” staan. In stap 3 leggen we uit hoe je een bestelling afhandeld.

Door op het ordernummer te klikken kom je in de betreffende bestelling. Hier vind je allerlei informatie over de bestelling.

Als je de bestelling gereed hebt om te leveren klik je onder “Status:” op “Afgerond” en klik je in de rechterkolom op de button “Bijwerken”. De klant krijgt nu een e-mail dat de bestelling afgerond is en geleverd wordt.

Nu is het aan jou om de bestelling bij de klant te krijgen!

In de linkerkolom vind je nog de button “Analytische gegevens”. Hier kan je allerlei informatie vinden over de resultaten van jouw Local Webshop.